dilluns, 27 de desembre del 2010

LECTURES 2010

.
Com ja vaig fer l'any passat, i tal com fan altres blogaires, aquí teniu la llista de llibres que he llegit aquest any:

MONZÓ.Com triomfar a la vida. Varis autors
ELS GROPE. Tom Sharpe
CAÍN. Jose Saramago
ATENCIÓ, RODEM!Quaderns de Serafino Gubbio, operador cinematogràfic. Luigi Pirandello
EL PRIMER ARLEQUÍ. Pere Calders
CRÒNIQUES DE LA VERITAT OCULTA. Pere Calders (enèsima relectura)
EL ORO DEL REY. Aventuras del capitán Alatriste, IV. Arturo Perez-Reverte
XESCO BOIX. Història de la nostra història. Lluís M.Panyella i Maria-Josep Hernandez
1984. George Orwell
EL FARO DEL FIN DEL MUNDO. Julio Verne
EL CARRER ESTRET. Josep Pla
EL CONTE NÚMERO TRETZE. Diane Setterfield
LOS RELATOS, 2. JUEGOS. Julio Cortázar
LA INSOPORTABLE LEVEDAD DEL SER. Milan Kundera
EL MERCURIO. José Maria Guelbenzu
T'ESTIMO SI HE BEGUT. Empar Moliner
LAS ANÉCDOTAS DEL HUMOR. El humor con humor se paga. Fernando Vizcaíno Casas
LES INTERMITÈNCIES DE LA MORT. Jose Saramago
CAMÍ DE SIRGA. Jesús Moncada
VAIG CONÈIXER EN DAKH! Glòria Marín
2666. Roberto Bolaño
FI. David Monteagudo
EL SUBLIME ARTE DE LA RISA. Heguido
EL CÓDICE SECRETO. Lev Grossman
HISTÒRIES DE LA MÀ ESQUERRA. Jesús Moncada
EL CAFÈ DE LA GRANOTA. Jesús Moncada
CALAVERES ATÒNITES. Jesús Moncada
MEDITERRÀNIA. Onatges tumultuosos. Baltasar Porcel
JACQUES EL FATALISTA. Denis Diderot
LA PESTE. Albert Camus
NO HAY LADRÓN QUE POR BIEN NO VENGA y otras comedias. Dario Fo
EL CUENTO DEL CABALLO PERDIDO DEL ANCIANO SABIO. Faula japonesa adaptada per Ana Portolés
EL HORRO DE DUNWICH. H.P.Lovercraft
GUERRA I PAU. Lev Tolstoi
UNA FAMÍLIA FORA DE SÈRIE. Sílvia Soler
JOC D'ATZAR. Slawomir Mrozek
EL MILLOR DELS MONS. Quim Monzó
LA TIENDA DE PALABRAS. Jesús Marchamalo
LA CIUDAD Y LOS PERROS. Mario Vargas Llosa

De sempre m'ha agradat molt llegir, i miro d'esgarrapar tots els moments que puc per fer-ho. Llegeixo tant com puc, i sempre molt menys del que voldria.
Aquest any em vaig adonar de la quantitat de "grans clàssics", o "llibres imprescindibles", o "autors de referència" que no he llegit encara, i de tants autors catalans de qui encara no he llegit res. I m'he proposat anar-hi posant remei mica en mica: dels considerats "grans autors", llegir-ne com a mínim un llibre per després decidir si ja en tinc prou o conèixer millor la seva obra. En aquest sentit, aquest any he llegit els meus primers Vargas Llosa, Saramago, Orwell, Kundera, Bolaño, Diderot, Camus i Tolstoi. I per part dels autors nostrats m'he estrenat amb Porcel i Pla.
Però per la meva vida lectora, el més destacat d'aquest any, sens dubte, ha estat el descobriment de Jesús Moncada, de qui no coneixia absolutament res, i que després d'haver llegit quatre dels seus llibres, ha passat a ser un dels meus escriptors de capçalera.
.

8 comentaris:

El Gaucho Santillán ha dit...

Casi todas, buenas elecciones, Cap.

Paso a desearte un venturoso 2011. Que Dios te bendiga, amigo.

Un abrazo.

Kudifamily ha dit...

Maaaaree meeevaaaaa!!!
Ets un crack!!!
Aquest any coincidim amb "2666" d'en Bolaño i amb la meva intenció de llegir "Guerra i Pau"
De Moncada no he llegit res, en prenc nota, i Vargas Llosa em supera, no m'agrada.
Calders el tinc pendent per aquest proper any, i m'has de dir què tal "Fi" i "La peste".
Felicitats, devorador de lletres!!!
:-D

captaire ha dit...

Muchas gracias, Gaucho! Te deseo también un feliz año!

MAIA: No et perdis en Moncada, sobretot els llibres de contes. Hi ha gent a qui li costa el vocabulari, i és cert que utilitza força paraules que no coneixia, però que en cap moment em dificultaven la lectura i la comprensió de la història. Anava subratllant amb llapis les paraules que desconeixia, i al acabar el conte ho buscava al diccionari.

Pere Calders és des de pre-adolescent, el meu autor de capçalera, junt amb Poe (i ara Moncada). He rellegit els seus llibres infinitat de vegades; llegeix-lo, no te'n penediràs.

El "Fi" del Monteagudo comença amb un plantejament molt bo, que t'atrapa, però el desenllaç és francament decebedor.

"La peste" és un llibre durillo, mostra les diferents maneres de reaccionar de la gent davant una situació difícil, en aquest cas una ciutat que queda totalment incomunicada durant un any per la pesta. Però em va agradar força.

Del Vargas Llosa em va costar decidir-me, ja que l'individu en qüestió se m'entravessa força, però haig de dir que he trobat que "La ciudad y los perros" és un gran llibre.

Sergi ha dit...

Quina bona llista! 39 si no m'he descomptat, la meva admiració per tu, has fet molta feina. Jo també vaig una mica com tu, posar remei a alguns deutes lectors que acumulo.

Dels de la teva llista n'he llegit algun, anem a veure:

1984, gran llibre, i serveix per adonar-nos que no estem tan lluny del que descriu. De fet, que hi estem massa a prop, depenent de com es miri.

La insoportable levedad del ser, jo directament ho deixaria en insuportable i prou. Quin pal de llibre!!

T'estimo si he begut, bé, no m'entusiasmen els relats, així que li posaria un 5 o un 6, no està malament tampoc.

I em penso que ja està. Però bé, que és una llista per anar consultant. Algun, a part de Moncada, que recomanis especialment?

captaire ha dit...

XEXU: coincideixo amb tu amb "1984", crec que no va gens desencaminat pel que fa al control de la informació, i encara més coincideixo amb l'"insoportable".

Et recomanaria qualsevol dels llibres de relats de Monzó, Calders o Cortázar, però si no t'agraden els relats, malament.
Si no has llegit res de Tom Sharpe te'l recomano, és molt divertit, però justament "Els Grope" no, sens dubte és el més fluix que li he llegit.
Potser el que més m'ha sorprès ha estat "Jacques el fatalista" de Diderot. Sé que hi ha una mena de "remake" d'aquest llibre fet per Milan Kundera titulat "Jacques i el seu amo". Tot i el desengany de l'"insuportable", és un dels llibres que tinc pendents pel 2011.

Sergi ha dit...

Ja me n'han parlat bé de Tom Sharpe, el que passa és que la font no acabo de saber si és fiable. Suposo que algun dia li donaré una oportunitat. Gràcies per les recomanacions!

Assumpta ha dit...

Quina llista!! Fa goig de veure!! :-))

A mi sí que m'agraden els relats, l'any passat en vaig llegir alguns d'en CALDERS i en vull llegir més, em va agradar molt!!

M'heu fet riure amb això de la insoportable levedad del ser... insoportable i prenc nota de 1984... li vaig regalar a en Josep Lluís quan érem novius, ell el va llegir però jo no... i, evidentment, corre per casa, ja el buscaré :-))

jomateixa ha dit...

Bon any i bones lectures per l'any vinent.